Cahit Abi teşekkür ederim.
Israr edene haklısın, ben neden bunu düşünemedim demek lazım…
Sal araziye gitsin İstemi abi…
"İstersen koloni satabilirim, 500 TL. ama…
Kışın bile dağdaki çiçekten bal topluyor bizimkiler deyiver…"
Mehmet beyaz püren açtı mı biga’ da
Haklısınız Halil bey
Kendisine göre doğruları olan birisine istediğiniz kadar doğru ve doğru bildiklerinizi anlatmaya çalışın benlik duygusunu yenemediğinden olsa gerek sizi anlamamak için akla hayale gelmedik şeyleri söylüyor. ![]()
“Benlik duygusu” eğer tahmin ettiğim adamsa “cuk” oturuyor
![]()
Mehmet beyaz püren açtı mı biga’ da
Beyaz püren açtı, daha doğrusu açmaya çalışıyor 2 gün öncesi arıdan rağbet yoktu
20 derecenin altında pek nektar verimi olmuyor bol polen getirir, bizdekiler daha filiz sürüyor
tilfir ile birlikte açacak ballar simsiyah!!!
Bu başlık bölgeleri gözlemleme adına çok faydalı oluyordu hareket gelmesinde fayda var bence…
Mersin merkez
Havalar düzen tutmuyor bir güneş bir kapalı bir yağmur hepsi birden yaşanıyor. Rakımı düşük yerlerde deve dikenleri kurumaya başladı 200 400 rakımlı yerlerde ise daha yeni açacak… Ancak bir haftadır nektar gelmiyor polen miktarı yarıdan bile aşağıya düştü hatta bir süre polen toplamaya ara vermeyi bile düşünüyorum.
Mersinde kışlayan arıcılar yavaş yavaş gidiyorlar özellikle görüştüğüm bazı Sivaslı arıcılar her ne kadar gidecekleri yer geceleri 10 dereceye kadar düşüyorsa da nektar gelmediği için bir an önce gitmek istiyorlar…
Durumla böyle ![]()
Bizde de gelen giden yok, benimle beraber kovanların etrafını turluyorlar,
ben aşarı onlar aşarı-ben yukarı onlar yukarı >:(
bölmeyi 10 çıtaya çıkardım asılan yüzük sayısı maksimum 4-5,
Mustafakemalpaşa,Bursa
Dün öylesine pek çalışmadılar gibi,zaten sabahtan arı kuşları vardı.Oğul vermesin diye temizlik yapıldı.
Bugün arı gibi çalışıyorlardı harıl harıl,maske takma istersen seninle ilgilenen yok,bala odaklanmışlar.
Veee bal güzel geliyor akasyalar geçti gibi,kara çalı açmak üzere.
Zannedersem tılfir denen bitki ile yoncalardan,üçgül denen tırfıl cinsi bitkilerden bal özü geliyor.
adıyamanda polen beklenen seviyenin biraz altında nektar ise iyi
Kütahya-tavşanlı.15 gündür nektar yok denecek kadar az.Arılara besleme yapmasak açlıktan ölecekler.Bügün diğer günlere nazaran arılar daha hareketli.
Kayseri…Hava yaklaşık on gündür hep yağmurlu ve kapalı.Arılar günlük birkaç saat çalışabiliyorlar…
Akasyalar açtı ama yağmur imkan vermiyor…Hayırlısı bakalım
Bugün ben de hava açınca arıların yanına gittim, kontrollerimde (kat daha atmadım,) 9 numaralı petek kabartılmaya çalışılıyor.Yani kuluçkalık dolmak üzere.Yavrulu peteklerin bazılarında sırlanmış şekilde üst kısımlarda bal var.Bazı yavrulu peteklerde sırlanmamış şekilde bal doldurmuşlar, ışıldıyordu.2 petek de sadece yavru var, hiç balı yoktu.
1-Acaba bu peteklerdeki sırlanmamış ışıldayan bal, nektar akımının olduğunu mu gösteriyor?
2-yavrulu peteklerin üstünde sırlanmış olan balların sırları alınıp arıların yemesi sağlanmalı mı?Aslında tabi belki acemice bir soru ama, sırlanmış balı arı isteğinde yiyebiliyormu, yani sırrını kazımaya gerek var mı?
Şimdiden çok teşekkür ederim.
not:arılar bugün baya bi saldırgandı,kaç gündür havalardan dolayı dışarı çıkamadılar, tek başıma olduğumdan resim çekemedim.
kayseride akasya ağaçları çiçek açalı 1 hafta oldu
Bugün ben de hava açınca arıların yanına gittim, kontrollerimde (kat daha atmadım,) 9 numaralı petek kabartılmaya çalışılıyor.Yani kuluçkalık dolmak üzere.Yavrulu peteklerin bazılarında sırlanmış şekilde üst kısımlarda bal var.Bazı yavrulu peteklerde sırlanmamış şekilde bal doldurmuşlar, ışıldıyordu.2 petek de sadece yavru var, hiç balı yoktu.
1-Acaba bu peteklerdeki sırlanmamış ışıldayan bal, nektar akımının olduğunu mu gösteriyor?
2-yavrulu peteklerin üstünde sırlanmış olan balların sırları alınıp arıların yemesi sağlanmalı mı?Aslında tabi belki acemice bir soru ama, sırlanmış balı arı isteğinde yiyebiliyormu, yani sırrını kazımaya gerek var mı?
Şimdiden çok teşekkür ederim.not:arılar bugün baya bi saldırgandı,kaç gündür havalardan dolayı dışarı çıkamadılar, tek başıma olduğumdan resim çekemedim.
Siz arı olsanız…
Açamayacağınızı bile bile sırlar mısınız?
Elbette sırlamam, demek ki kendileri sırları açıp ihtiyaç halinde yiyorlar.
O zaman şu sorunun cevabını da çalışın…
Neden sırlama yaparlar?
Araştırıyorum hemen, çok teşekkür ederim size Halil Abi.
http://c1205.hizliresim.com/x/w/6yvvq.jpg
http://c1205.hizliresim.com/x/w/6yvz1.jpg
Kestane ve ıhlamur ağaçlarının çiçeklenme durumları bizim Beykoz bölgesinde.