Başayaş yukarı köyde, geven ve boruk yarı yarıya çiçeklendi , arıların olduğu aşağı köyde henüz çiçeklenme aşamasında
peki nektar akımı nasıl geven den geliyormu bir şeyler duydunuz mu
Şu anda gevenden gelmiyor, zannederim 10-15 gün sonra gelecek, şu an yoğun akasya’ dan geliyor. Bu sene üçgül geç kaldı, yeni tomurcuk da henüz
Çorum merkezde (rakım 950 ) arılarda hemen hemen 1 aydır gözle görülür bir ilerleme yoktu ,
Dünki kontrollerimde gayet güzel gelişmeler olmuş
Çerçeveler yavruyla fullenmiş, az azda bal gelmeye başlamış
Nasipse hafta sonuna 3 kovanıma ilaveyi atarım ,
Geçen sene ortalama 25 mayıs gibi atmıştım ilaveleri
Bu sene 10 gün geriden geliyoruz.
Mehmet Nevşehir uyarı yayınlamaktan bıkmış olmalı.
Haziran ayının ilk yarısı da yağışlı gözüküyor meteoroloji sitelerinde…
Bizi bu güzel havalar mahvedecek anlaşılan…
Geçen seneyi çok arayacağız gibi gözüküyor…
Yer Kütahya Tavşanlı.Rakım 800.Kovanlar son 3 gündür nektar akışına bağlı olarak hızlanmaya başladı.20 gün önce kat atılıp da hiçbir ilerleme göstermeyen kovanlar kattaki dört çerçeveye yumurtayı atmış.Petek örmede bu arada hızlandı.Dokuz on çerçevede arılarımızada bugün kat atmayı düşünüyorum.Nektar akımı bizim buralarda normalde haziran 15 de başlıyordu.bu Bu sene 10 günlük bir gecikme yaşanabilir diye düşünüyorum.
Dünkü kontrollerde, petek kabartma isteğinin arttığı gözlendi fakat gene de zayıf. Arı tereddüt ediyor gibi. Avuç içi kadar yer kabartılmış devamı gelmemiş. Arı adeta geri çekilmiş. Ana kaybı ya da mevcutta azalma da yok.
Kemerlerde kapanmalar var ama bal kokusu henüz yok.
Çiçektozu gelişi iyi ve iri. İki hafta kadar önce sarı ağırlıklı iken bu hafta itibariyle sırasıyla kızıl kahve, turuncu, açık kahveye dönmüş durumda. Kaynaklarını bilmiyorum.
Kendi yağlarıyla kavruluyorlar şimdilik…
İç Anadolu’nun durumunu geçtiğimiz yıllardan biliyorum…
Çevrene bakıyorsun, ulen bu gelen bal - polen nereden geliyor diyorsun…
Sonra şimdi bizim ormana bakıyorsun, oluk oluk gelmesi lazım o ortamla kıyaslandığında ama…
Bu nektar işi ağaçla - çiçekle alakası olsa da vermedi mi vermiyor…
Yalova ormanları gelecek 3/5 senenin nektarını da bu yıl veriyor
Daha ıhlamur 100/10 anca açtı komple ballıkları dolduran koloniler mevcut
Bu sene bala çalışan kolonilere verilen desteklemeler fazla geldi
Hiç vermesekte olurmuş
Destek veren koloniler bile 3/5 güne kat isteyecekler
Bol Bol maşaallah demek lazım gerçekten de çok güzel bir nektar akışı var
bisus bi sus dedirticen yine zafer ben kapıdağdaydım bi sus dedirtecek gibi bal gelişyor
fakat arılar kestaneye sarmıyor yakınlarda ıhlamurmu var acaba diyorum
barajın üstünde var biraz ıhlamur bekir bey
abi bizim gibi sabitçilerin durumu zor.bugün yaptığım kontrollerde hiç balı olmayan kovanlar vardı.bir aydır yerimizde sayıyoruz.bizim florya kadar zengin bir florya yoktur çünkü her ay farklı çiçeklenmeler olur ve sonbahara kadar sürer.bu son yağmurlar yıkadı geçti.şimdi dört gözle ve ümitle hayıtı bekliyoruz.pamuk çiçeğine kadar toparlansınlar diye.
Nektarı bilemem ama bizim burada BAL ÖZÜ akımı iyice kesildi.
Zafer, 50 tane arı daha alsaymışık… ![]()
Bolkar, yaylada durumlar nasıl?
Geçen yıllara göre çiçeklenmede sapmalar var mı?
ikitane izmirliyle tanıştım kapıdağda sefte gelmişler bal olurmu onu soruyorlar
sen bunlara kat getirdinmi dedim petek yetiştiremessin dedim hay ağzın bal yesin gel cay demliyeyim dedi ama düşünceli kaldı
beni caya davet etti gitmedim bal olmaz desem cayda olmucaktı ![]()
Karacabey, Fazlı Konak, Yeniköy, Bayram Dere, Kurşunlu Hattı bal şakırdıyor… şakırdamak ne kelime adeta çeşmeden akıyor…
yayla yeni yeni kendine geliyor ama gidişat güzel gibi mor geven açmış vaziyette yakında yonca da açar eli kulağında
Bursa ekibi bugün suskun…
Bal gibi yoruldular sanırım…
![]()