Suskunluk normal…
Bugün ana arı kutuları ve bölmelerle uğraşıldı…
Bal akışı tam gaz devam.
100 tane ana arı lazım…
Daha 25 tanecik oldu… ![]()
Suskunluk normal…
Bugün ana arı kutuları ve bölmelerle uğraşıldı…
Bal akışı tam gaz devam.
100 tane ana arı lazım…
Daha 25 tanecik oldu… ![]()
Kolay gelsin…
NTV hava durumuna bakılırsa rüzgâr poyraza dönüyor ve nem yükseliyor. ;D ![]()
Bence fazladan kat veya çerçeve nakli de ajandada yer almalı.
Peteklerin kova şeklinde olanı çıkmış…
Alacağız artık.
10 çerçevelik ballığa 9 çerçeve konulunca kova değil ama küçük kovacık oluyor.
Kova yakınında, uzakta aramana gerek yok.
aslında bu sistem değerlendirile bilir murat hocam kat vereyimmi vermiyeyimmi diye kararsız kaldığım kovana
bir cerceve alıp dokuz cerceveyle calışsam kat bile atmama gerek kalmıcak sanki ilerde bir cercevede sırlı alırım olurmu olur vallaha
kat atmadan fazladan onkilo bal yeri acılır
Sayın Bekir ARSAN:
Kuluçkalıkta değil ballıkta 9 çerçeve olacak.
murat ağbim kusura bakma ben zaten ballıktan bahsediyorum da belirtmeyi unurtmuşum
bir ikinci ballığı koymamak icin diye düşünmüştüm
Trakyada ayçiçeği açmaya başlamış. Doğru mudur?
Kestane bal sağımına ne zaman başlıyorsunuz arkadaşlar? Trakyaya gidecek olan arkadaşlar için soruyorum.
yok doğru deyil nerden duydunuz actığını murat akın ağbinin gönderisine bak daha taze görüntü
Bu bal akımı böyle sürerse Trakya planını erteleyecek çok arıcı var.
bende sıkıntı olmaz mehmet ağbi senin yerinde hazır nasılsa daha cıkmadık ayciceği var
Sağol Bekir.
Kısmet diyelim.
Mehmet abi ile Kenan abi geçen yıl özel yer ayırtıyorlardı Bezirci’den
Ne oldu da bu yıl naz ediyorlar :![]()
Baktılar bu yıl kestane balı çok oldu hemen sattılar ayçiçek balını ![]()
benim merak ettiğim bir konu var ustalar aydınlatırsa memnun olurum…
yer zonguldak bizdede baya çam ormanları var ama hani ben yeni yeni başlıyorum…
bizim burdaki arıcılar hiç çam balına gitmiyor veya bizim burdaki çamlar bal salgılamıyor.
bu iklimden kaynaklanan bir şeymi yoksa agaç cinsimi farklı.
benimde etrafımda kara çam ormanı var,çamlarda bir tane arı görmüyorum,büyük ihtimalle çamların türü değişik.
Sende gitmezsin artık Trakya’ya…
Böl bol bol… Seyfi Dede’ye arı sat. ![]()
onların yeri zaten hazır sen işine bak
çam balı egeye has bir baldır genellikle dünyada iki yerde olur biri bizim ege kıyıları vede yunanistan da çıkar başka yerlerde olmaz o balı da çam böceğinin oldu ağaçlar dan çamböceklerinin salgılarından elde ederler
Kıbrıs ta sıcaklar bastırdı… Bugün saat 5 e doğru arılığa gittim gölgede 39 derece 3 gün önceki kontrolümdeki peteklerde değişen bişey yok… Arılar kovanda yatışa geçmiş çalışmıyolar… Ağustos böcekleri vızıltısından durulmuyo arılıkta… Onları örnek alıyosalar yandık :-X