Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Mustafakemalpaşa,
Birkaç günden beri hava rüzgarlı,bal akımı bitti hazırdan yiyorlar.Koloninin birisinden 3.katı aldım.Mısır ve ayçiçeği bekleniyor.

Mersin merkezde bölme arılarım duruyor ama bal akımı sıcağa rağmen gayet güzeldi fakat her an artık bitebilir ve bölmelere yayla yolu gözükür…

Dün akşam üstü bende bölmeleri kontrol ettim gayet sakindiler ve harıl harıl çalışıyorlardı

Adıyaman / Kahta 15 çerçevede olan kovanımı bu gün kontrol ettim , Tüm çerçeveler balla bloke olmuş , Ana arıya yumurta atacak yer kalmamış.

tecrubesi olan arkadaşlardan yardım…

şu an kestane ve ıhlamur bitmek üzere rakım 50 ev 100 civarında ve bitti diyelim…

bulumduğum bölgeden 50 km sonra rakım 1500 mt civarı arıları bu bölgeye çıkarsak ne gibi

bize faydası olur farklı bir bitti örtüsüyle karşılaşırmıyız buralardaki çiçeklerin nektar salgılaması

nasıl olur bizde herkes kestaneye gider ve sezon biter bu rakımdaki yerlerde hiç gidmedik ve denemedik

rakımdan dolayı nektar akışı devam edermiki

Edebilir.

Ama şartlar önemli…

İrtifa yükseldikçe çiçek açma süresi gecikir ama aynı anda sıcaklık ve nem dengeleri de değişir…

Bunu test etmenin yolu ise bölgeye test kolonileri götürmektir.

abi benim korkum denemek istiyorumda… araştırdım ve bir arıcı arkadaş bahsetti ok önceleri

yüksek bölgeye arı çıkarmış ama günün şartlarını nasıl kullandı oda tam bilmiyor arılarım yavru

çürüklüğü yaptı diyor sorduğumda kovan durumu nasıldı diye tam bilmiyor çerçeve sayısı

arılar tam çerçeveleri sarıyormuydu…

bizde acemiyiz orada illaki gece ve gündüz sıçaklığı farklıdır …ne gibi durumlara hazırlıklı olmak lazım

Güçlü arılarla eğer çevre ve hava şartları uygun, nektar veren çiçek bolsa bal alırsın.

Koloni gücü düşük olanları hiç götürme.

Güngör abi Gümeli nin yükseklerinde kestaneler daha yeni acıyormuş.
Aslında oralara taşınabilir kovanlar.taşımada yardım ederim…

Bugün burda sis bastırdı sabahtan bu arıyı etkiler mi?dün biriyle konuştum uzun zamandır arıçılık yapıyor böle havalarda arıya kek verdiğini böylece arının bala dokunmadığını söyledi…tuhafıma gitti
sizce olur mu böyle bir şey…

tecrübelerinize oğul veren kovanı birdaha oğul cıkmasın diye ana memeleri bozdum.üç gün sonraki kontrolümde anayı göremediğim gibi günlük yavruda göremedim.acaba genc ana cıkmadan eski ana cıktıysa bende ana adaylarını bir güzel imha ettiğime göre vede bu duruma göre kovanı anasız bırakmış olabilirmiyim

Aynen dediğiniz gibi, anasız olma ihtimali yüksek.:smiley:

Mersine şu anda bir yağmur yağıyor ki sormayın

Busene Erzurumda durum çok vahim
Yaz gelmeden otlar kurumaya başladı,benim bulunduğum yerde bal akımı 15 hazıranda başlar ağostoza kadar havalar uygun gidersa devam ederdi,
1o hazıranda bugüne kadar kovanın artışı 3 kğr.oda pölen ve yavru artışıdır.
Busene aşırı masraf ettım(25 bını geçtı) arılarımda super ama Allah vermezse neyapabilirizki???
Kestanedeki arılar fena gitmiyor onlar olmazsa vallahı bizim hanım beni eve almaz çay paralarını bıtırdındiye.

Allah (c.c.) herkesin kısmeti verir abi

Bakarsın 1 hafta yağmur yağar her şey değişir

Hayırlı ve bereketli bir sezon geçirmeniz dileğiyle…

Güngör abi Gümeli nin yükseklerinde kestaneler daha yeni acıyormuş.
Aslında oralara taşınabilir kovanlar.taşımada yardım ederim…

rıdvan kardeş nasip olursa pazar günü bölüklü yaylasını cıkıp bir kontrol gezisi yapacagım.

ne tür içek ne tür ağaç bir araştırıp ona göre hareket etmek istiyorum

Giderken sordun mu bize?

Yengem atsın evden de aklın başına gelsin abi…

Bozkırda bal kokusu belirmeye başladı. Kabartmalar yapıldığı gibi, bal sermeye de başlamışlar.
İnce, henüz kokamayan bir bal…
Kekik yeni açtı, geven, sığırkuyruğu, dikenler sırada. Taşyoncası, peygamberdüğmesi ise geçmek üzere…

Bu arada, benim sarı kafalardan biri çekmiş gitmiş… İkinci ballığı koyalı on beş gün olmuştu. Gözle görünür bir azalma da yoktu kapağı açtığımda. Hatta, en çok çiçektozunu da bu kovan toplamıştı, o nedenle önce onu açtım. Katı indirip genel bir bakım yapayım deyince şaşırdım kaldım.
Kuluçkalıkta ve ilk katta ikisi çıkmış, beşi yandan kesilmiş yedi anamemesi ve yanlış saymadıysam on sekiz kapalı anamemesi…

Gördük ya beleş transferi, dört çerçeveyi böldüm kenara ayırdım uyduruk tuzak kovanla… Kısmetse yarın hepsine güneşi göstereceğim. Bakalım ateşi düşecek mi?

Gitmiş zaten, ne ateş düşürmesi?

Kapalı anamemeleri yeniden oğul vereceğine işaret değil midir Halil Bey?
Aksi halde yeni ana onları da kesmez miydi?

Kovan mevcudu şu anda on sekiz, on dokuz çerçeve ama sanırım biraz gevşek sarıyorlar havadan dolayı.
İşin ilginci, kapalı yavrulu alanlar neredeyse çerçevelerin tümüne basılmış durumda. Yeterli havalandırma, petek varken bu oğul hevesini anlamlandıramadım.

Ahmet abi mart ayında 10 çerçeve arılara sahip olmak kadar bir özel durumun varken ne gidersin yer çiçeği balı peşine

Bal bu sene yerlerde değil yükseklerde oldu

Hatta sormuştuk sana Yalova’ya kestane ıhlamur balı derlemeye gelmezmisin diye

Nasip değilmiş :frowning:

Acırım acırım o duble güçlü arılarının yerlerde sürünmelerine acırım

Oysa yükseklerde rekor kırarlardı bu sene.

15 yılda görmedigimi bu yıl gördük afyon/çay.durum vahim
derlerya geldimi üstüste gelirdiye birde bu yıl ana üretmeye kalktım tam bozuk bir havaya denk geldi biz başladık 22 gün aralıksız yagmur
bu ara 24 tane ana yı kazandırdık bio kadar yeterli bal akımı olmadıgından ziyan oldu