Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Meme varsa hele kapalı meme varsa ve bunlar çoğul ise her an herşey olabilir.

En zor koloni yönetimi ise ilk oğul çıktıktan sonra yeni ana arıların doğması başladıktan sonra durumu fark etmektir…

Ana arılar, memeler…

Nasıl bulacaksın / nasıl imha edeceksin / ya da imha edecek misin?

Düşün babam düşün…

Dün akşam ballıklara ve iki kovanın kuluçkalığına kısa bir kontrol yaptım. Ballıklarda beş-altı çerveçe yavrulu var. Kemerlerde beyazlamalar ve sırmalamarda başlamış. Geçen hafta kuluçkalıklarında ana memesi bozduğum iki kolonin birisi meme yapmamış, birisi tekrar iki meme yapmış bozdum. Bu iki koloninin kuluçkalıklarında yavru alanı bal ile doluydu yer açılmaya başlanmış. Pazar günü genel bir kontrol yapacağım.

Zafer kardeşim ağlamama bakma hep yerde deyilim,hatam şuki iyi arıları erzuruma götürdüm orda bölerim diye ,zayıfları oğul vermesin diye çorlu kanoladaki, arkadaşın yanına ordanda sınopa kestaneye götürdüm, erzurumdaki arılarım kestaneye olsaydı köşeyi donmuştukta Allah köşe dönmemi istemiyör neyapabilirimki.

bu gün yaptığım kontrolde az da olsa bal akımı başlamış.beyazlıklar çıtalarda görünüyor. ama bazı kovanlar daha katta hiç çalışma yapamamaış.hiç kabartma yok…
neden olabilir???

Tamamen koloni gücüyle alakalı bir durum.

Aynı güçte gözüken iki kolonide tarlacı mevcudu fazla olan petekleri beyazlatıyor, diğerlerinde artış gözlemlemiyorsunuz.

bu gün yaptığım kontrolde az da olsa bal akımı başlamış.beyazlıklar çıtalarda görünüyor. ama bazı kovanlar daha katta hiç çalışma yapamamaış.hiç kabartma yok…
neden olabilir?

evet olabilir ama biraz da arı ırkı ile ilgili galiba
ana yaşı aynı baharda koloni eşitleme ama bazıları daha hızlı gidiyor.

nasip bakalım…

Zonguldak Alaplı akşam kovanları actım bal akımı durmuş gibi.Pazartesi hafta tatilim balları alsam
mı?ustalar ne der acaba.

Trakya -Tekirdağ bizim burallara bal(nekter)akımı ufaktan başladı,gelmeye düşünen arkadaşlar abilerimiz haberi olsun ,selamlar.

Niğde Ulukışla

1 hata süren yağmurlar sonrası maşaallah güzel nektar geliyor haftada bir gitmemim sonucu olarak iki el büyüklüğünde dalaklarla karşılaştım

2 kovanada kat atalı 1 ay oldu. hala petek kabartma yok. birisini zayıflatıp diğerini takviyelesem nasıl olur yada bölsem mi???

yer zonguldak alaplı …

durum hiçde iyi görünmüyor şuana kadar konuştuğum arıcıların büyük bölümünün

durumu vahim gibi bölgede arılar kıştan zafıf çıkmıştı… ilave katlarda çoğu

yavru dolu olduğundan bahsediyor dolayısıyla balda yok diyorlar…

10 kovandan sıfır çeken var…

önümüzdeki günlerde tam netleşir bölgenin durumu…

Balı o kadar pahalı satarlarsa eşitlik ilkesi devreye girer… :-\

cumartesi günü tarakyadaydım evreşe açmış ´´bolayır da çat pat`` keşan da yeni yeni açmaya başlamış| , ipsala tarafı da aynı ama bu sene havaların yağışlı gitmesi dolayısıyla ayçiçekeleri hastalık yapmış yeniden ekim yapılmış inanın tam bir sıralama açaçak ayçiçek [yani biri açaçak biri bitecek ]hayırlı ve bol kazançlı bir bal hasadı dileğiyle

pek pahalı degil usta 40 tl civarı bu sene ne olur bilmem ama…

eşitlik ilkesi biraz agır olacak gibi…

30 tl kestane balı için uygundur

30 tl kestane balı için uygundur
Zafer abi burada 40 tl den aşağı bal satan zor bulunur.
Ben 35 tl den siparişleri aldım nasip olursa.

Teneke olarak 30 tl

Perakende fiyatı kime ne tutturursanız odur

Teneke bizi aşar… :slight_smile:

Perakende 30 TL ucuz değil mi?
toptan satışta burada şu an tenekesi 1000 TL ye gidiyor. Şu an kimse satmıyor da.
biz henüz 10 kg civarında sattık. o da eşe dosta 40 tl den. Tenekesini 1000 tl den toptan iyidir.

tarlaların tamamı açmasada ayçiçekten bal gelmeye başladı :slight_smile: