Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Tenekesi 750 tlden 50 teneke Yalova kestanebalı satıştadır.

1000 tlye satabilen alsın üstüne para kazansın

Bu fiyatlar ne yahu uçmuşlar yine…

***3 kovanımdan en güçlü olanın ballığına 3 gün önce baktığımda , 2 çerçeve ballı vardı.

***Bugün baktığımda Yarım çerçeve daha dolmuş.Sırlama yok henüz bunlarda.

***Bu arada diğer zayıf olanlar ise (2 tanesi) duvar çerçevelerini ve yavruların üstündeki kemerler epeyce sırlanmış.

***Kısacası 3 gündür bal akımı hızlanmış gibi geldi bana…(nülüfer- Bursa)

iç anadoluda gerçekten işler vahim.
işimiz dikene kaldı…

Hocam arılar tam olarak nerede?

Şu an gelen balın kaynağını merak ettim.

çok güzel nektar geliyor arılar tam gaz çalışıyor

bulunduğum yerde ayçiçeği sezonu süper geçiyor

Kayseri’de petek kabartma bu aralar yavaşladı,
demek ki nektar gelişide azalıyor.

*** Mehmet Abi, tahtalı köyü - nilüfer ilçesine bağlı.
*** Çok ilginç şekilde arılar 250-300 metere ilerde buluna çınar ağaçlarının üzerinde vızır vızır işliyor.Yapraklarının üzerinde bir sıvı var.Onları yalıyorlar.Renginden tam olarak emin olmasam da (beyazımsı) ,acayip bir polen gelişi vardı.Arıların bacakları hep doluydu.Arılığın çevresinde yeni açmış mısır tarlaları var.

meteorolojik şartlar ugun olduğunda bazı ağaçlarda basıra denen tatlı sıvı oluşur senin arılar onu topluyor demekki

**Evet Sanırım öyle Sait abi.

Bizim buralarda’da azda olsa nektar gelmeye başladı.
Basradan, birde sarmaşık denen bir bitkiden.
İki hafta böyle devam ederse, en azından arılar kışlık
yiyeçeklerini çıkarırlar diye düşünüyorum.

Kayseride de (Gesi) durum sanki aynı Isparta. Hasan Abi sanki bizim durumu anlatmış

kıbrısta havalar çok sıcak gölgede 43.5 derece arılar buna rağmen nektar getiriyor …

Merkeze bağlı köyün kenarında kovanlarımız vardı.Hemen üst tarafımızda da egeli arıcı.

Ayçiçeğine gidecektik olmadı.Ege li arkadaş arılarını kaldırdığı gün bize bal gelmeye başladı.

Aradım arılarını kaldırdı mı diye 200 adedini kaldırmış.biraz varmış Çevrede kültür bitkisi yok.

Hiç kaldırmasa işimiz kötüydü.

Kültür bitkisinde bile dönüme 1 kovan gibi sayısı varken.Bozkırda 200-250 kovan çok etkiliyor.

Köydeki arıcı bizi istemiyor diye yakınıyorlar.

[b]Bir dönüm ayçiçeği ekili tarladan 5 kg bal elde edilebilir.

Polinasyon için 3-4 dekar (2-3 dekar da olur), bal için 4-5 dekara bir arı.[/b]


http://img98.imageshack.us/img98/1042/fotoraf2000.jpg

http://img225.imageshack.us/img225/7141/fotoraf2002.jpg

Bizim ovada bazı tarlalara ayçiçeği ekimi yapılmış.Google Earth’dan ‘çizgi ölçümü’ ile kovanlarım ile aradaki mesafeyi ölçtüm. …2000-3000…metre arasında değişiyor.Resimdeki tarlaya uzaklık 2300 metre civarında.
Dikkatimi çeken bir oda genişliği kadar alanda bu bitkiye rastladım.Bu forumdan araştırdığım kadarıyla yapraklarına bakılırsa arı otuna benziyor.Arı ve bazı kanatlılar bu bitkiye konuyor.Bilgisi olan var mı ?


http://img717.imageshack.us/img717/4121/fotoraf2034.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/9857/fotoraf2035.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/1690/fotoraf2036.jpg

Bu da çiçeklerinin kurumuş hali.Yapraklarının ucunda iğne şeklinde dikenler oluşmuş.Çiçek kısmındaki tüyler asılınca dökülüyor.

bizim burda köygöçüren derler ona çiftçinin başbelası

bu beyazlama balözü ilemi alakalı? yoksa şurup beslemesindede görmek mümkünmü?

bi kaç gündür full yağıyor …

dün merkeze indirm inmişken arılara bakayım dedim ama bir türlü yağmur dinmedi saat 3 e kadar bekledim dinmeyince bende yağmur yağaş bi tur formik asit verdim akşam da şurupladım bölmeleri

Merhabalar.
Dün hava iyi olunca kovanları kontrol ettim uçuş yoğundu ama polen gelişi yoktu.
bütün kovanlarda 5 x 5 tahmini ölçülerinde kapalı yavru vardı sıcaklık 14 dereceydi.
Ustatlardan iki sorum olacak.
1.Ankara için bu mevsimde yavru olması normalmi dışarıdan polen gelişi yok
peteklerde yeterinçe polen stoku var?
2.Şuan polen çekmeceleri alınmış yavru başladığına göre çekmeceler takılsınmı ?
sadece bir kovanda hafif nem var,şimdiden teşekürler.

merhaba cavit bey, giresunda havalar o kadar güzelki; arıların tamamı yavruya geçmiş. hepsini elden geçirdim.sıkıştırdım.ballarını çizdim. güzel bir bakım yaptım. azar azar olsa bile üç çerçeveye yavru dökmüş. şahane polen gelişi var. Sizde ise sen göremesen bile onlar poleni bulur veya hisseder onun için yavruya geçmiştir. yaradan onları çok güzel proglamlamış inanın. herşeyin tam zamanı. ha birde şunu paylaşayım. sekiz kovanın yedi tanesi strafor kovan. bunların tamamı yavruya geçmiş, bir taneside ağaç kovan o da bir veya iki gün önce geçmiş. paylaşmak istedim.