Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Yeterli çiçek tozu stoku varsa ve havalar da müsaitse arı yavruya yatıyor.

İstanbul şartlarında da şubat en sorunlu ve soğuk aylardan birisidir.

Dün ilkbaharı aratmayan bir hava vardı, arılarla öpüp koklaştık :slight_smile:

Sonbaharda, ruşetlerde kışlattığım zayıf bölme arılara, önlü arkalı çiçek tozu ile bloke olmuş birer çerçeve takviyesi yapmıştım.

En geniş yavru alanı bu arılarda var. Daha güçlü koloniler henüz yeni başlamışken, ruşetler avuç içinden geniş alanlarda yavruyu kapatmış.

Bende 1-2 çita sıkıştırdım bal stokları gayet iyidi kafama takılan polen çekmeçeleri açık
yavru üşürmü ?

Merhaba
Dün ben de kovanlarımı dıştan kontrol ettim. Ankara Kazan civarında polen gelmeye başlamış. Polenler truncu renkte. Çevrede hiç çiçek göremedim. Bilgisi olan var mı?

Artık polen kutuları takılmalı.

Bölme tahtası yoksa konulmalı.

Sıkıştırma şimdi daha önemli.

Vadide hava çok güzel (dün 20 dereceydi), bal stoğumuz da iyi ama nerdeyse hiç polen gelmiyor. Stokta da polenli çerçeve, taze polen yok ki polen keki yapıp verelim. Neyseki bulunduğumuz mevkide badem çok. Bekleyeceğiz…

Teşekür ederim Halil bey ilk işim polen kutularını takmak olaçak.

        Bu gün İstanbul anadolu yakasında iki gündür bahardan bir 

        hava var - Sarılı kırmızılı çok güzel polen gelmekte ve yumurta 

        seviyeleri de çok güzel di. Çıkmaya çalışan bir çok arı gördüm..

Abi bölme tahtam yok benim onunyerine torba koysam olurmu .

Murat bey boş çerçeveniz varsa eski sistem çuvalla sarıp duvar yapıverin hemen. yada strafor

Yalancımı gerçekmi bilmiyorum ama uzun zamandan beri esen lodosunda etkisiyle meyve ağaçlarında çiçek gözleri kendini göstermeye başladı 7-10 güne kalmaz bademler ve hemen ardından erikler açmaya başlar. Dün papatya ve bol miktarda ballı baba çiçeği gördüm komşu bahçelerde. Bence yalanı kalmadı artık Manisa Turgutlu için bahsediyorum Bahar geldi

İki gündür antalya/gebiz/aşağıoba mevkiindeki arılığımdaydım.
Çevredeki bademler neredeyse duman çiçek,Bu seferde iki zayiat vermişim.
arılarda yumurta ve larva oluşmaya başlamış ,bir kaç kovanımda ana olması na karşın arı nufusuda çok fakat ne yumurta nede larva vardı…anlayamadığım şekilde bu zamanda olmaması gereken bal vardı.arılar
bu zamanda bu balı nereden buldu anlayamadım.

Hafta sonu sıkıştırdığım kovanların 1 ve 2 çita bölme tahtasının arkasında
kaldı çitalar kemerleri ballı burdamı kalsınlar alıp depoyamı koyam ?

Depoya almakta fayda var.

*Nem.

*Yağmaya davetiye.

Halil bey teşekür ederim.

Cümleten hayırlı sabahlar.
Hocalarım ne sıkıntım olsa forumdan yardım almaktayım
dün kovanlarımı açtım 5 tanesinde yavru vardı fakat birinin hem anası küçüktü hemde yumurta yoktu.
Birinci sorum acaba ana yeni çıkmış ve döllenmemiş mi.
Daha büyük bir sıkıntı ise (inşaallah büyük bir sıkıntı değildir) 5 kovanda az miktar, bir kovanda ise aşırı derecede varoa
var kovan alt çekmecesini açtığımda belki 300 tane vardı. Kovanıaçtığımda arıların yarısının üzerinde vaora vardı
kovan 4 çıtalık içine asılan bir ilaç vardı beyaz kağıt onu koydum bu kovanda yavru durumu avuç ortası kadar kapalı yavru
mevcut
İkinci sorum bu varoa yı nasıl temizleyebilirim o kağıtı astıktan sonrada yine alt çekmeceye 4 saat içinde 100 kadar varoa
dökülmüştü. Bu kovanın akibeti ne olur sizce umut var mı
yer konya beyşehir

Mustafa abi, kullanılmak üzere sulandırılmış bal olabilir mi?

Kullandığınız ilacı tam olarak tanımlayınız.

Bu vesile ile…

Ben bazen arıcılarla görüşme imkanı buluyorum. :stuck_out_tongue:

Yaptığım bir uygulama o kadar güzel ki…

Kızıyorlar önce. (Manyak mıdır nedir? dedikleri oldu…)

**Adam diyor ki hani şu çubuk var ya asılan…

*Bilmiyorum ben onu.

**Ya nasıl bilmezsin?

*Etken madde ve ilacın ismi?

**Onu da ben bilmiyorum?

*Ya nasıl bilmezsin?

Yavruya yatan arılar sırlı balı açıyor ve yeteri kadar sulandırarak gerektiğinde kullanmak için petek gözlerine depoluyor.

Murat bey, ben de öyle biliyorum da Mustafa abiye karşı ayıp etmiş olmamak için sorar gibi yaptım :wink: