Merhaba
Dün ben de kovanlarımı dıştan kontrol ettim. Ankara Kazan civarında polen gelmeye başlamış. Polenler truncu renkte. Çevrede hiç çiçek göremedim. Bilgisi olan var mı?
Vadide hava çok güzel (dün 20 dereceydi), bal stoğumuz da iyi ama nerdeyse hiç polen gelmiyor. Stokta da polenli çerçeve, taze polen yok ki polen keki yapıp verelim. Neyseki bulunduğumuz mevkide badem çok. Bekleyeceğiz…
Bu gün İstanbul anadolu yakasında iki gündür bahardan bir
hava var - Sarılı kırmızılı çok güzel polen gelmekte ve yumurta
seviyeleri de çok güzel di. Çıkmaya çalışan bir çok arı gördüm..
Yalancımı gerçekmi bilmiyorum ama uzun zamandan beri esen lodosunda etkisiyle meyve ağaçlarında çiçek gözleri kendini göstermeye başladı 7-10 güne kalmaz bademler ve hemen ardından erikler açmaya başlar. Dün papatya ve bol miktarda ballı baba çiçeği gördüm komşu bahçelerde. Bence yalanı kalmadı artık Manisa Turgutlu için bahsediyorum Bahar geldi
İki gündür antalya/gebiz/aşağıoba mevkiindeki arılığımdaydım.
Çevredeki bademler neredeyse duman çiçek,Bu seferde iki zayiat vermişim.
arılarda yumurta ve larva oluşmaya başlamış ,bir kaç kovanımda ana olması na karşın arı nufusuda çok fakat ne yumurta nede larva vardı…anlayamadığım şekilde bu zamanda olmaması gereken bal vardı.arılar
bu zamanda bu balı nereden buldu anlayamadım.
Cümleten hayırlı sabahlar.
Hocalarım ne sıkıntım olsa forumdan yardım almaktayım
dün kovanlarımı açtım 5 tanesinde yavru vardı fakat birinin hem anası küçüktü hemde yumurta yoktu.
Birinci sorum acaba ana yeni çıkmış ve döllenmemiş mi.
Daha büyük bir sıkıntı ise (inşaallah büyük bir sıkıntı değildir) 5 kovanda az miktar, bir kovanda ise aşırı derecede varoa
var kovan alt çekmecesini açtığımda belki 300 tane vardı. Kovanıaçtığımda arıların yarısının üzerinde vaora vardı
kovan 4 çıtalık içine asılan bir ilaç vardı beyaz kağıt onu koydum bu kovanda yavru durumu avuç ortası kadar kapalı yavru
mevcut
İkinci sorum bu varoa yı nasıl temizleyebilirim o kağıtı astıktan sonrada yine alt çekmeceye 4 saat içinde 100 kadar varoa
dökülmüştü. Bu kovanın akibeti ne olur sizce umut var mı
yer konya beyşehir