Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Evet konu anlaşılmıştır,yeni bilgilere devam! ???

Benim kovanlarda uçuş deliği ayarlanabilir olduğu için sıkıntı yok o zaman.

http://img96.imageshack.us/img96/2053/va13.jpg

Peteklerin pozisyonuna göre sürgüleri kaydırarak uçuş deliğini ayarlayabiliyorum.

Beş altı çerçevelik kovanları ortalamadım ancak giriş deliklerini daraltırken boş olan tarafı kapatıp çerçevelerin bastığı tarafı açık bıraktım.Yinede halil beyin uyarısı çok önemli dikkate almak lazım.

İbrahim bey çıtalardan birisine alttaki gibi bir önlem alırsanız eğer, kazara koloni kaybı yaşamazsınız

http://imageshack.us/a/img853/2053/va13.jpg

Çok basit bölme tahtaları var.

Boş çerçeveyi düşünün mesela.

Daha önce forumda görmüştüm. İçine kontraplak takılmış bölme tahtası yapılmıştı.

Siz daha kolay olsun derseniz streç film sarın :wink:

Ankara - Çubuk 1308 rakımlı bölgede geçen yıl bu zamanlarda yerlerde 60-70 cm. olan kar kalınlığı olmasına rağmen bu yıl sadece tepelerin kuzey kesimlerinde sadece yüzeysel olarak kar bulunmakta.
23 adet strafor kovan ve 4 adet strafor ruşet bulunan arılara 02/01/2013 tarihinde verilen 1 kg. lık keklerden eser kalmamış,
7-8 çerçeve olarak kışlayan arılarda günlük ve kapalı yavrular mevcut.
Kapalı yavru oranı ortalama bir karış büyüklüğe ulaşmış.
Bal durumları iyi görünmekte.
Tek tük de olsa etrafta çiğdemler açmış :slight_smile: (bahar geliyor baharrrrrr)
Sadece 3-4 çerçeve olarak kışlayan 2 adet strafor ruşette sıkıntı var.
1 tanesininin çerçevelerinde bal kalmamış (hemen ballı çerçevee takviyesi yapıldı)
diğer ruşette ise bal durumu iyi, 2012 ana olmasına rağmen bir avuç kadar arıyla geziniyorlar.
42 adet 12-13 yıllık ahsap kovanlarda üstü ve yanları kapalı bir şekilde kışlatılan arılardan ise 3 çerçevedeki 2. kayıpta verilmiş, diğerleri genel olarak 5-6-7 çerçeve olarak yaşamlarına devam etmekte.
bütün kovanlara ihtiyacı kadar kek takviyesi yapıldı.
herkese hayırlı bereketli bir sezon dilerim.
Saygılarımla

manavgatta bademler çiçek açmaya başladı bugün rüzgara ramen güzel çalışıyorlar polen gelişi iyi

kocaelide havalar iyi arılarda iyi 02,02,2013 tarihinde kontroller yapıldı ana yumurta atmıştı kovan ve kutucuklarda bile kovan kayıbı yok zaten çiftleştirme kutularında 2,5 çıta arı var büyük kovanlarda 6-7 çıta arı bulunmakta durum böyle…

yaklaşık 20 gün önce arıları dışarı çıkardım. Aynı gün arıları kontrol ettim 1-2 günlük yumurtalar vardı.bugün tekrar birkaç tanesine baktım durum iyi.çerçevelerin yarısına yaklaşmış yumurtalar.15 gündür polen geliyor.yeni yeni kır çiçekleri de kendini göstermeye başladı. Polen gelmeye başladığından bu yana meydan beslemesi yapıyorum. Sanırım yumurta alanını bu kadar genişletmerinin sebebide bu.Kış hazırlığında sıkıştırma yaparken aldığım yarı ballı çerçeveler baya işe yarıyor.Yer Aksaray ili Ortaköy ilçesi.

Meydan beslemesi derken?

Bu “meydan beslemesi” tam benlik işte ! 8) hatta oksalik asiti yaparken ortaya yakalım tüm arılığa uğraşıp durmayalım diyorum ;D

Meydan beslemesi = Halilibrahim sofrası…

Hımmm…!
Meydan yağmalaması yani…!

meydan beslemesi doğru bi uygulama mı???

Yok yahu “hani olsa” diyoruz :smiley:

Meydan beslemesi;havalar yeteri kadar ısınmış değil. Kovan içinde yemlikte şurup vermek pek uygun olmuyor.poşetleme sistemi olabilir. oda patlarsa kötü oluyor.7 çerçevelik arımı 2 çerçeveye düşürdü.Çevremde fazla arı yok.En büyük avantajım bu. Kabargın eski 3-4 peteğin üstüne şurubu döküp açık alanda yediriyorum.Arı nüfusunun kalabalık olduğu yerlerde bu tehlikeli bir uygulama. yaklaşık 20 gündür uyguluyoırum.Herhangi bir baskın söz konusu değil.Burda bir önemli ayrıntıda arı şurubu taşıma işini bitirmeden kovan içi bakıma girişmemek gerekiyor.Yoksa kovandan çıkacak olan koku arıyı çağırabilir.Neticede meydan beslemesi de bir yağmala usulüdür.Açık alanda şurubu yağmalamaya giden arı kovandan çıkan kokuya yönelebilir.Birde arılarda özellikle güçlü kolonilerde açlık durumu olmaması gerekir.

Yerine göre uygulanabilir bir uygulama.Bulunduğun ortam bunu uygulamak için müsaitse yapılabilir. Petek içinde kalan balları zahmetsiz en çabuk boşaltma yöntemi diyebilirim. Yakın çevrenizde aç koloniler varsa hiç ama hiç tavsiye etmem.Arılarınızda olursunuz.

Hayırdır inşallah iyi kar yağmaya başladı .merzifon

Arkadaşlar Giresun da şubat ayı itibarıyla arıların durumu iyi.Fazla arı kaybı yok.Mevcutlar diğer senelere göre daha iyi selamlar

Kocaeli’nde genel olarak ciddi arı kaybı yok gibi, Kayıplar da 1-2 zayıf koloni. Bir önceki yıl çok daha fazla arı kaybı vardı. Bu bir arılıktaki durum olmadığına göre, iklimlerle alakalı bir durum. Bence bu konuyu bir şekilde tartışmak lazım.
Havalar sıcak gittiğinde mi daha fazla arı kaybı oluyor. Yosa soğuk gittiğinde mi? Bildiğimiz; hani sürekli soğuk havalarda, arıların sürekli salkım yapmaları ve daha az hareket ile daha uzun ömürlü olmaları durumu var. Ama bu yıl mevsim daha sıcak gitti. Ama arı kayıpları (şimdilik) neredeyse yok.

Arı ölümlerinin az olmasına etki eden mevsim sıcaklıklarından daha önemli bir faktör mü var?