Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Yeni Kumru.

Bilimsel olması için aynı ortamda olması gerekiyor. Onu da basitçe çözeriz. :slight_smile:

Değerli dostlar yarın arıları kontrol edeceğim stok durumlarına bakarak gerekiyorsa koyu şerbet vereceğim yanımda poşet götüreceğim ancak önümüzdeki üç dört gün hava sıcaklıkları iyi seyredecek gibi görünüyor daha önce bu mevsimde hiç şerbetlikte şurup vermedim nem yok küflenme yok şerbetlikte şurup vermek riskli olur mu

Üstten yemlikte verin gitsin. Ama orada şurup olduğunu hissettirin onlara. :smiley:

3-4 gün iyi giden hava yakaladığımızda, istanbul şartlarında bu mevsimde çok koyu şerbetten kaynaklanan sıkıntı yaşamadık.

Eski kaynakların ve eski arıcıların genel görüşü bu mevsimde arıya şerbet verildiğinde ishal olacağı hatta nosemaya yakalanacağı şeklinde.

Fakat, şerbeti çok seyreltik yapmazsak kesinlikle ekşime sorunu olmuyor.

Arı aldığı şerbeti, havalar soğuduğunda salkıma gireceği yerde stoklama fırsatı bulabilirse, ekşimesine izin vermiyor.

Zaten yavruya başladığında da, uzakta kalan sırlı balları açıp, sulandırıp yavru alanının etrafına göz balı şeklinde koyuyor.

sonbaharda hijyen amacıyla üstten yemlikleri imha etmiştim yenilerini alacağız sanırım veya poşette.
şerbetten ziyade şerbetlikte verip vermemekte tereddütüm var

buzdolabı poşetiyle veriverin.

Değerli arkadaşlar,
Kış hazırlığı çok iyi yapıldı (varoa ilaçlaması, stok beslemesi, sıkıştırma) genç nufus çoğaltıldı. Verilen keklerden kalanlar toplandı. Ocak başı ve sonuna yakın iki defa oksalik asit uygulaması yapıldı.
havaların ara da birkaç gün iyi gitmesi sebebiyle tedbir amaçlı koyu şerbet verildi. En son kontrollerimde şerbetler alınmış petek gözlerine basılmış, kemerballara sanki hiç dokunulmamış, kapalı yavru alanları mevsime ve yöreye göre iyi durumda, arı mevcudu çok iyi. Bir ana kaybı var onuda yadek analarımdan birini takviye ederek çözümledim.Polen gelmeye devam ediyor. İnşallah kayıpsız bir kış geçiririz. Kış hazırlığı (bakımı) arının sigortası gibi. Herkese kayıpsız bir kış geçirmesi ve bereketli bir yeni sezon dileklerimle sağlıcakla kalın

Kış olayı arılar için bitmiştir. :wink:

Giresun Eynesil'de (rakım 40-50 metre) ihtiyacı olan arılara 1,5-2 aydır şurup veriyorum almam diyen koloni yok.Tüm kolonilerde yavru var, hatta 5 çerçevelik  kolonilerde çoğu yavrulu 3 çerçeve yavru var,polen sıkıntısı yok...Tüm arıcı arkadaşlara bereketli bir sezon diliyorum...

bergamada arılar hiç yavru kesmedi desem yalan olmaz.bu ayın başından beri şerbetliyorum.az önce geldim şerbet vermekten.durum süper yavru alanları geniş.badem,erik,şeftali ve kır çiçekleri ful açmış durumda.herkeze bereketli sezonlar dilerim…

Bugün yaptığım kontrollerde bizdede(Bursa Orhanelide) kış bitmişe benziyor.
Genelde yavru alanı genişlemiş.
Polen ve nektar geliyor.
On kovandan birtanesinde polenlik yok
Polenlik olmayan kovanda bayağı nem ve küf gözlendi.

Havanin bugun guzel olmasini firsat bilerek 2/1oraninda koyu serbet verdim.
Aradan yaklasik 1 saat gectikten sonra tekrar kontrol ettim fakat serbete ilgisiz gibiydiler.
ust yemlikle verdim.

Oradaki surubu nasil hissettirecegimizi biraz acabilirmisiniz

Balıkesir-İvrindi .Badem ve erikler geçen hafta açmış(15 gündür arılığa gitmemiştim :frowning: )
polen gelişi çok güzel.

8 marttan sonra ist da - 4 görücez demedi demeyin

Bir ay kadar önceydi “güneşi gören dışarı çıkıyor” başlık böyleydi
şimdi bizde arılara benzedik üç beş gün güneş olması havaların ısınması riskin kalmadığı anlamına gelmiyor bazı yıllar en şiddetli kışların mart aylarında gerçekleştiğini unutmayalım.
Mart ayı inşallah sert geçmez

Evet istanbulda 9-10 martta hava ısısı 8 derece birden düşüp gündüzleri 3-4 derece geceleri eksileri bulacakmış. Bu durumda besleme düzenimiz ne olmalı? Teşekkürler

Daha önceden yapılan bir planlama gereği, bu gün istanbula gittik. Öğlene doğru havanın sıcak ve açık olduğunu görünce. Tüh dedim. gezmek için denk gelen güne bak. Şimdi arılıkta tam gün bakım yapılırdı.
Nasipte yokmuş, bu gün bakamadık. Hafta içi bir uğrayıp hal hatır sormak lazım.
Erikler çiçek açmaya başladı. Çevrede badem yok. onlar da muhakkak açmıştır.
Bu arada,
Cumartesi günü 10 kadar ağaca aşı yaptım. şu 6-7 yaşındaki çocuklar aşılara musallat olmasa, 2-3 seneye kalmaz meyveye boğulacaklar da. Laf anlayan yok.
Üstelik birisinin babası pazarda meyve satıyor. kesin benim ağaçlara komplo kuracak.

Ne kadar çok gülesim geliyor.

8-9-10 Mart için. :-X

Mart ayında mutlaka soğuk ve yağışlı günlerde olacaktır.Fakat temennimiz kısa süreli olması.
öylede görünüyor bir kaç gün iyi birkaç gün kapalı soğuk.
Bu durumda çok sorun olacağını sanmıyorum hem kek hemde koyu şurup ikisi bir arada neden olmasın.
haftada bir kontrol edebilenler için en iyi çözüm gibi görünüyor