Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Buzdolabı poşetlerinde olabilecek durum.
Bazılarıda ince delik olur, iş bitince kova dibinde bir torba şerbet kalır.

Buzdolabı poşeti yerine, biraz daha kalın olan ambalaj naylonu denilen naylon torbalardan almak daha iyi olacak.

Zor eriyor da biraz beklemek gerekiyor.

Bugün 3 kısım şekerle yaptım erittim, sonunda dibine az çökme yaptı, son verdiğim kovan sevinçten yaşadımı desem acaba.

Murat Çakır bey,en kolay şurup yapmak için 30 litrelik krom bir tencerenin içine suyu koyup kaynatmak ve sonrada şekeri ilave edip eriyinceye kadar kepçe ile karıştırmalı diyorum. ;D

Su bidonlarına şekeri koyup üzerine ılıksu ilaveederek yayık misali sallıyorum ondakikada hazır onlitre

Bu günler de değil ama önümüzdeki ılık günlerde şerbet yapmak daha kolay olacak.

Arılıkta bakım işleri bitip dönerken şerbet için şekeri uygun suyla ıslatıp bırakın, sonraki gelişte az bir işlemle şerbet hazır olur.

Murat abi anlaşılan biz biraz acele ediyoruz.

Acele etmesek bu defada yetiştiremiyoruz.

Murat bey Şekerde ekşime veya bozulma olmaz mı ?

2 şeker / 1 su ölçekli şurubu yaparken…

Suyu kaynatıp.

İndirdik.

Lööööpppp şekerin hepsini dökmeyin suya.

Önce yarısını…

Eritin güzelce.

Sonra kalanın yarısını…

En sonunda da kalan son çeyreği. :wink:

Gölge ve serin bir yerde daha uzun dayanır.

Uzun süre kalınırsa ekşime olur.

Simetri zıttı asimetri. :slight_smile:

Ben tam tersini yapıyorum.

Önce suyun 3/2 si dök karıştır,

Sonra kalan suyu…

Ekim sonu gibi en son beslememi yaptım, yarım damacana kadar koyu şerbet arttı. Havalar bozduğu için de arıları açıp verme şansım olmadı.

Şubat başında güneşli bir gün denkgeldi ve kış boyu bekleyen şerbeti veriverdim.

En ufak ekşime emaresi yoktu.

Şerbetin su oranı az şeker oranı çok olduğunda, sıcağa da maruz kalmadıysa çok uzun süre ekşimeden duruyor.

Şimdi anlaşıldı

Bizim yanlış burada başlıyor.

Biz kovalara şekeri koyduktan sonra şekerin üzerine kaynak suyu döküp matkap ucuna takılmış boya karıştırıcı ile karıştırıyoruz.

Teşekkür ederim. Haftaya sizin yöntemi deneyeceğim.

Bu şekilde şurup yapmak dişleri döker. :stuck_out_tongue:

Yalçın Bey,

Mutfakta krom tencerede su kaynatıp şerbet yapma imkanımız yok.

Haftasonu ben 2 damacana yaptım, Osman büyük varile 1 çuval şeker boşaltıp 2.5 damacana su ilavesiyle yaptı.

Büyük varilde Recep Amcamız sorunsuzca eritti.

Şeker ile su ilk karşılaştığında sert bir kütle oluşuyor. Kürek tarzı bir aletle o kütleyi dağıtıverdiğinizde artık karıştırma, eritme sorunu ortadan kalkıyor.

Kütleyi dağıtmadan üstten üstten karıştırırsanız ya da çalkalarsanız, bidonun dibinde çok uzun süre erimeden 1 karış şeker öylecece duruyor.

Boya karıştırıcısı ile yaparken de, birisi karıştırırken öbürü şekeri azar azar yedirse 5-10 dakikada işlemin bitmesi lazım.

Ana kural şudur.

Şekere su dökülmez.

Suya şeker dökülür. :smiley:

Sedat sizin söylediğinizi daha önce söyledi ama,

Ben büyüğüm ya !

Benim söylediğimi yapıyor. :slight_smile:

Haftaya istediğin gibi yap diyeyim de uğraşmasın :slight_smile:

Bizler işlemi tek kişi olarak yaptığımız için biraz zor oluyor ilk anda şekerin biraz eriyip incelmesiyle işlem dahada kolaylaşıyor. ::slight_smile: Halil bey suya şekeri dökmek veya şekere su dökmekle ne farkediyor bunu anlıyamadım. ??? ??? 8)

Herkes sezonu açmış maaşallah,
Ankara bile şerbete başlamış,
Bende iştahlandım;
yarın ilk işim arılara koyu şerbet verme olacak.3-1 oranında…
Birde polen keki mi yapsam???

Yapmayın.

3/1 mümkün değil.

keki yapmayım,
şerbeti de 2/1 oranında yapayım o zaman Halil abi,

Kendi imkanlarımızla katı madde oranı yüzde 65 ten daha fazla olan şerbet yapma şansımız yok.

Fabrikasyon üretimde yüzde 75 oranına çıkılabiliyor.